12th birthday cake

 
Idag är det mina småsystraras födelsedag.   Jag fick uppgiften att baka en tårta och har i flera veckor grubblat på vad för sorts tårta jag ska göra. Bestämmde mig iallafall för en chokladtårta med choklad och kola ganach och chokladfrosting. image  Ville även ha KitKat's runt kanterna och chokladdoppade jordgubbar på. bild
 
När jag var mindre var min dröm att bli konditor.   Satt spikad framför varje avsnitt av "Leila baka" och "Cake boss" . Har lärt mig lite därifrån och har alltid velat göra en tårta.   Och denna var min första!
Började att göra bottnarna och ganachen igår vilekt tog fruktansvärt lång tid. Gjorde klart hela idag och den blev väldigt mumsig, fast väldigt mäktig!  Typ första gången jag gjort något jag faktiskt tycker är gott. Plus att den blev finare än jag trott. 

 


Kommentarer
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

så fin

Svar: Tack så mycket ! :D
Ebba Toresson

Postat av: riitta

Fin!

2015-11-24 @ 20:34:52
URL: http://vitamacarons.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan man få ditt recept till denna?

2015-11-25 @ 19:06:03
Postat av: Miss Baby Peaches

Ser alldeles bedrövligt god ut!
Pinsamt att en annan är utbildad konditor men jag kan nog inte göra det där, haha!

2015-11-26 @ 20:55:45
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0